-
Celková cena (s DPH)
95 300,- Kč
-
Bez DPH: 78 760,- Kč
€ 3 088.63,-
-
Dostupnost
skladem u dodavatele
Velký hráč na malém rybníčku ...
Tento velmi výkonný lodní závěsný motor se skvěle hodí všude tam, kde si váš člun a náklad žádají pořádného siláka - ideální je např. pro nafukovací čluny v délkách nad 350 cm, ale také se skvěle hodí i pro RIB's čluny s laminátovým kýlem v délkách do 400 cm, jakými jsou u Adventure V-320, V-345 nebo V-380.
I přes svůj výkon, který jen těžko hledá sobě rovného mezi konkurenčními "závěšáky", jsou modely F20 EFI stále snadno přenosné a dokonce patří k nejlehčím ve své třídě 10 - 20 koní; vždyť váží i s náplněmi jen 46 kg!
Novinka roku 2020 má moderní design krytu, který ukazuje budoucí směrování designu lodních motorů Mercury. Na živo zaujmou jeho ostré linie, které krásně korespondují s celkově ladnými tvary a funkčními prvky.
Oproti předchozím (ještě karburátorovým) generacím působí jeho vzhled svěže a čistě, až minimalisticky a nesmírně kompaktně - vždyť oproti předchozí generaci "shodil" přes 6 kg! To je znát na objemu horního krytu, který je skutečně celkově menší.
Pro snadné přenášení se hodí velké madlo na přední straně těsně pod hlavou motoru a druhé v krytu zapuštěné madlo. Kromě dobře trefeného těžiště pomáhá i jeho zpracování k tomu, aby bylo přenášení a manipulace co nejpohodlnější.
Lodní motory Mercury F20 EFI se pyšní krytem motoru, který má zcela funkční design - jeho součástí je pasivní tlumič, jímž se zlepšuje zvuková izolace. Ale ne že by to tento dvouválcový čtyřtakt řízený ECU jednotkou s přímým vstřikováním paliva vůbec potřeboval. ECU řídící jednotka reaguje na pohyb škrtící klapky v sání pohotově a dle nejnovějších trendů v oblasti emisí, tj. umí rozlišit zatížení motoru a dle toho upravit množství paliva, které motor v danou chvíli potřebuje. Tím se dostáváte na skoro až neuvěřitelné hodnoty spotřeby benzinu. Mimo jiné je motor na volnoběhu neuvěřitelně tichý, chod je kultivovaný, nárůst výkonu lineární s čitelnou špičkou a skvělou reakcí na plyn.
Kormidelní páka neboli lidově "pína" u modelů F20 EFI - identická s modely F10 EFI a F15 EFI s ručním řízením - je nesmírně propracované a komplexně pojaté inženýrské dílo, které získalo několik mezinárodních ocenění za design, ergonomii a inovace. První odlišností od předchozí generace F15/20 je přenos řadící páčky hned za rukojeť akcelerátoru, kde ji máte pohodlně dostupnou, ať už sedíte vpravo nebo vlevo od motoru. Je-li váš motor vybaven elektrickým startem nebo power trimem, i tyto ovladače jsou na páce, a tudíž hned a snadno dostupné.
Velkou inovací napříč všemi značkami na trhu lodních motorů jsou možnosti nastavení této páky. Nejen že je výškově nastavitelná (úhel vůči svislé ose motoru), ale rovněž je nastavitelná i v podélné ose člunu/motoru (vpravo - vlevo), takže si ji můžete posunout k sobě nebo od sebe, ať už sedíte vpravo nebo vlevo od motoru při jeho řízení. Pomyslnou třešničkou je pak možnost volby směru, kterým na rukojeti akcelerátoru přidáváte plyn - rukojeť lze nechat otáčet buď vpravo nebo vlevo, podle toho, jakou rukou motor ovládáte a jak jste zvyklí přidávat plyn.
Samozřejmě že zde nechybí bezpečnostní prvky jako je nouzový vypínač s výtrhovou pojistkou (a skrytou náhradní pojistkou pod pákou) a tlačítko pro běžné vypnutí motoru na konci páky. Rukojeť akcelerátoru má také tolik nepostradatelné nastavení tuhosti chodu.
Zcela příkladné jsou pak materiály, které na páce najdeme. To se týká především těch míst a ovladačů, kterých se běžně dotýkáme - páka řazení má pogumovanou hlavicí, aby lépe seděla v ruce, nebo otočný regulátor (rovněž pogumovaný) tuhosti chodu akcelerátoru. Samotná rukojeť má na sobě drobné drážky a kanálky, aby neklouzala v dlani ani mokrá a hezky seděla, ať už je jízda v náročných podmínkách jakkoli drsná.
U všech těchto prvků je vidět, že jsou navržené nejen jen jako oku lahodící, ale jako naprosto funkční, důkladně odzkoušené před uvedením na trh a zcela zaměřené na maximalizaci individuálního pohodlí každého uživatele.
Kormidelní páku lze pro převážení "zalomit" a zajistit v horní poloze podél hlavy motoru, aby co nejméně překážela při přepravě. Zároveň celá konstrukce závěsu a ovládání již počítá s variantou pro dálkové řízení.
Bezpečnostní prvky jako je výtrhová pojistka, zabezpečení proti startování se zařazenou rychlostí nebo pojistka vyklopení motoru při zařazeném zpětném chodu jsou u lodních motorů Mercury F20 EFI samozřejmostí.
Mercury jsou více než jen 100% spolehlivé motory s dlouhou životností a bezporuchovým chodem. Zpracování odpovídá kvalitě nejvyšší třídy, doplněné je o bohatou standardní výbavu, jež zahrnuje 12 L přenosnou benzinovou nádrž Quicksilver s hadicí, balónkem a rychlokonektorem k motoru, dále 1L oleje Mercury pro 4-T motory pro zprovoznění, základní nářadí, náhradní startovací šňůru a náhradní "klíč" výtrhové pojistky.
Dokonalé dílenské zpracování všech detailů, které je u konkurentů na této úrovni obvyklé až u větších kubatur, doplňuje tří letá záruka na korozi. Vše zabaleno v elegantním designu Mercury v černé barvě Phantom Black.
Motory Mercury F20 EFI v provedeních s ručním ovládáním i s dálkovým řízením a elektrickým startérem jsou technickým základem pro modely F10 EFI se sníženým výkonem na 10 koní, čímž vyhovují (nejen) české legislativě o max.výkonu motorů na některých vodních plochách.
O speciální edici Viking s "přiškrceným" výkonem z původních 15 HP se dozvíte více v odděleném produktu. V tomto smyslu je F10 EFI nejsilnější lodní motor, který můžete na řekách a vodních plochách v ČR používat takřka bez omezení. Kromě odlišného nastavení maximálních otáček se nijak neliší od klasického modelu F15 EFI. Tato edice s označením F10 EFI původně určená pro norský a španělský trh je k dostání takřka za stejnou cenu jako F15 EFI. Více info o modelu F10 EFI na vyžádání.
ZBOŽÍ Z ČESKÉ DISTRIBUCE. STANDARDNÍ ZÁRUKA 2 ROKY, PŘI DODRŽENÍ SERVISNÍHO PLÁNU SE ZÁRUKA PRODLUŽUJE AŽ NA 5 LET
Prozkoumejte detaily lodních motorů Mercury F20 EFI:
- Modely s el.startem disponují alternátorem pro napájení lodních 12 V spotřebičů (max. napětí 12 A / max. výkon 145 W)
- Na boku motoru je šroubovací ventil pro připojení zahradní hadice pro propláchnutí motoru po jízdě ve slané nebo jinak špinavé vodě.
- Výfuk skrze vrtuli minimalizuje hluk a zlepšuje proudění kolem vrtule, čímž se zvyšuje rychlost.
- Manuální vyklápěcí mechanizmus motoru umožňuje zamknout nebo odemknout pojistku proti vyklopení za chodu dle potřeby.
- Ochrana proti přetočení omezuje otáčky motoru, jakmile dosáhnete maximální rychlost, čímž chrání motor a prodlužuje jeho životnost.
- Technologie elektronicky řízeného vstřikování paliva EFI zaručuje nezlomnou spolehlivost, kterou nelze v této třídě očekávat od karburátorových motorů s ohledem na paliva s příměsí bio-složek.
- ECU řídící jednotka hlídá stav motoru i jeho chod mnoha senzory, čímž brání vážnému poškození motoru vlivem přehřátí, přetočení, nízkého tlaku oleje nebo chybou senzoru.
- Pro náročnější uživatele doporučujeme nerezové vrtule podle výběru laboratoří Mercury
- Standardní provedení závěsu počítá u motorů s ručním ovládáním s úpravou na dálkové řízení.
- Antikorozní ochrana F20-ky je více než příkladná.
Technická specifikace motorů Mercury F20 MH / MLH / EH / ELH / ELHPT / E / EL / EPT / ELPT
Modely lodního motoru Mercury | FourStroke 20 EFI |
Výkon | 20 hp (14.7 kw) |
Suchá hmotnost | od 45 kg |
Maximální otáčky motoru / min (RPM) |
5700-6200 |
Obsah | 333 ccm |
Uspořádání válců | In-line / v řadě |
Počet válců | 2 |
Startování |
MH / MLH - manuální EH / ELH / ELHPT/ E / EL / EPT / ELPT - elektrické |
Výkon alternátoru | 145 W |
Trimovací polohy |
5 + poloha pro mělkou vodu |
Rozvodová soustava |
2-ventily na válec, SOHC |
Řazení | Vpřed (F) - Neutral (N) - Vzad (R) |
Převodový poměr |
2.15:1 |
Ovládání |
MH / MLH / EH / ELH / ELHPT - kormidelní pákou E / EL / EPT / ELPT - dálkové řízení |
Doporučená výška zrcadla |
MH / EH / E / EPT - 381 mm (S) MLH / ELH / ELHPT / EL / ELPT - 508 mm (L) |
Externí palivová nádrž | 12 L |
Typ palivové nádrže | Standard - Quicksilver |
Typ paliva | Benzin |
Požadavky na palivo |
Bezolovnatý 90 RON min. |
Technologie | 4-taktní, EFI - elektronické vstřikování paliva |