
-
Celková cena (s DPH)
426 899,- Kč
-
Bez DPH: 352 809,- Kč
€ 13 835.65,-
-
Dostupnost
ihned k dispozici
Ultimátní 4-takt o výkonu 150 koní ...
Nejmenší, nejlehčí a nejodolnější 4-taktní motor na trhu o výkonu 150 koní
Jinými slovy další závěsák od Mercury, který mění pravidla hry. A to je přesně to, co potřebujete, abyste přenesli čas strávený na vodě zase na vyšší úroveň. Nejprve však několik slov o tom, jak vznikal jedinečný lodní motor Mercury FourStroke 150 EFI a co jeho tvůrce inspirovalo k tomu, aby výsledek byl takový, jaký zde vidíte:
Tvůrci lodního motoru Mercury F150 EFI se inspirovali v mnoha oblastech, kde čerpali nápady pro konečnou podobu designu tohoto motoru - od automobilového, přes elektronický, po letecký průmysl. A odevšad si vzali trošku. Jelikož jsou samotní lidé od Mercury loďaři, byla to vášeň, která je poháněla k tomu, aby vytvořili zcela nový koncept lodního motoru. Výsledek nelze vyjádřit slovy. Když totiž poprvé ucítíte tah motoru F150, první, co přijde na mysl, je "Waaauuu!".
Hlavními požadavky tedy byla extrémně nízká hmotnost, velký objem a výkon, jednoduchá údržba a velká odolnost. Mercury postavilo takový motor, který si žádali samotní uživatelé. Takový je Mercury F150 - závěsný 4-takt s moderním designem, se speciálně laděným zvukem, připravený na jakkoli náročnou situaci, která vás na vodě může potkat. Důležitým aspektem byl také ohled na životní prostředí, protože nejen u Mercury chtějí, aby zde zbylo něco krásného pro další generace. Proto je F150 ekonomický a maximálně účinný.
Výsledek dobrého poměru mezi hmotností a výkonem lodního motoru je jasný: nižší spotřeba paliva, lepší ovladatelnost a větší rychlost. A žádný jiný výrobce 4-taktních motorů na světě se zatím nedostal na takové hodnoty poměru hmotnosti a výkonu, jakou nastoluje Mercury F150. Oproti motoru Suzuki DF150 má Mercury o 15% dílů méně, oproti motoru Yamaha F150 je to pak téměř 18%.
I přes nízkou hmotnost se zde materiálem nešetřilo. Závěs motoru F150 je o průměrných 22% těžší než u konkurence. Důvod? Velký, odolný a nově designovaný závěs motoru redukuje vibrace od motoru mnohem lépe než konkurenční motory o výkonu 150 koní. Tím, že uchycení závěsu je více vzdáleno od hlavy motoru, snižuje teplotu závěsu, kterou čerpá sáláním z hlavy, což přispívá k odolnosti a delší životnosti. Snížením vibrací na všech inkriminovaných místech se prodlužuje životnost nejen motoru samotného, ale hlavně motorového člunu - od zrcadla jako celku, až po jednotlivé šrouby, kterými je motor přichycen k zrcadlu.
F150 dostal také nový zvuk - zvuk výfuku byl laděný tak, aby lahodil uchu a aby se za žádných okolností, za žádných rychlostí nevyskytoval zvuk, který bude jakkoli protivný. Obzvláště při volnoběhu a výtlačné plavbě na nízkých otáčkách. K tomuto účelu vyvinuli u Mercury nový výfukový systém pro volnoběžné otáčky, který zeslabuje vysoké tóny a frekvence. Hlubší, tišší zvuk pomáhá zvládat každodenní povinnosti na vodě bez zbytečného bolehlavu nebo rušení.
Slaná voda - noční můra lodních motorů
Aby motor přežil velké rozpětí slanosti vody, teplot a vlhkosti, musí být na lodních motorech použito speciální příslušenství, dlouhodobé zkušenosti, technologie a nemalé náklady při vývoji. A žádná jiná značka neinvestuje tolik času a zdrojů do vývoje v boji proti korozi, jako Mercury. Proto má hliníková slitina Mercury XK360 nejméně příměsi mědi oproti svým konkurentům a představuje tak nejodolnější slitinu vůči korozi na trhu. Další ochranu zajišťuje MercFusion lakování, které je na zcela jiné úrovni než běžný lak konkurentů. Podobnou službu dělá speciálně navržený kryt, který se zbavuje vody, ale nechává vzduch pronikat, aby se motor "nezapařil".
Přeampérováno
Přesně podle představ tvůrců má Mercury F150 pořádný alternátor. Ten dodává 60 A (756 W) ve svém maximálním výkonu. Ve skutečnosti však již v 1000 ot/min vyrábí 2/3 nabíjecího proudu, takže je ideální pro udržení baterií plně nabitých když jedete výtlačnou plavbou. Alternátor je poháněn řemenem, takže produkuje méně tepla a váží méně. Navíc je dost inteligentní na to, aby produkoval energii jen tehdy, když je to potřeba, jelikož je plně regulovatelný na 14,2 V. A aby vydržel, má vlastní anody, které ho chrání proti korozi.
Více času na vodě, méně času v servisu
Pod deklem najdete seznam se serisními intervaly, na které nesmíte zapomenout. Včetně doporučení "Jak si udělat sám". Nalepený údržbový seznam má na sobě QR kód, který vás odkazuje k postupu "krok za krokem", jak si poradit se základními úkony údržby vašeho motoru Mercury F150 jako jsou výměny motorového či převodového oleje. Díky tomuto kódu se dostanete k videím, kde jsou tyto úkony populárně vysvětlené. Najdete také seznam nejbližších autorizovaných dealerů a také kontakt na horkou linku přímo k Mercury. Aby byla údržba vlastními silami snažší, pro výměnu motorového oleje je zaveden systém, které pomůže zabránit rozlití oleje. K filtru je zase speciálně udělaný snadný přístup. Jako bonus dostáváte s motorem Mercury F150 bezúdržbový rozvod ventilů, takže po celou dobu životnosti motoru se o tento soběstačný systém není třeba nijak starat.
Díky svým charakteristikám a především nízké hmotnosti, která se nebezpečně přibližuje dvou-taktním lodním motorům, se F150 hodí i v případě, že chcete na lodi, která není stavěná pro současné těžké 4-taktní motory o výkonu 150 koní, vyměnit starší motor za nový. Většina lodí, která může být poháněna takovým výkonem, unese bez problémů i F150.
Navíc je motor dostatečně flexibilní, aby se uzpůsobil jak mechanickému, tak hydraulickému řízení. Můžete na něj dát i kormidelní páku Big tiller, jestli dáváte přednost tomuto ovládání. Stejné je to i s ukazateli stavu motoru - je jen na vás, zda si zvolíte analogové nebo SmartCraft systémy pro monitoring motoru.
Za svůj výsledek v podobě unikátního lodního motoru F150 se dostalo Mercury mezinárodního ocenění IBEX za inovaci v roce 2011.
Pro objednání motoru Mariner nás neváhejte kontaktovat - Mariner je sesterskou značkou, jejíž motory jsou z mechanického pohledu identickými kopiemi. Odlišnost je jen v barvě krytu a názvu. Cena zůstává stejná.
ZBOŽÍ Z ČESKÉ DISTRIBUCE
Co tedy dělá Mercury F150 EFI tak výjimečným?
- > Mercury FourStroke technologie zajišťuje nízkou spotřebu paliva a hladký chod
- > Velký obsah válců pro běsivou akceleraci z místa
- > Kompaktní a nejlehčí ve své třídě - to zaručí skvělou ovladatelnost
- > Méně dílů znamená méně tření a větší spolehlivost
- > Tichý chod na nízké otáčky a vyladěný zvuk výfuku
- > Byl navržen pro všechny představitelné podmínky - a byl v nich také otestován
- > Tří letá záruka proti korozi
- > Více nerezových dílů kvůli delší životnosti
- > Nejlepší výsledky v dobíjení baterií ve své třídě
- > Může být použit jako hlavní pohon, nebo pracovat v páru
Některé motory o objemu 3.0 L produkují více než 250 koní. Tomuto "tří-litrovému" Mercury FourStroke stačí produkovat 150 koní - což znamená větší odolnost a delší životnost. Ta je prodloužena použitou převodovkou, která je výrazně větší a sestává tak z mnohem odolnějších komponent než běžné 4-taktní motory. Ale tento motor byl spolehlivý dříve než opustil továrnu vzhledem k času, který mu byl věnován při navrhování a při testování - znovu a znovu.
Mercury F150 EFI je nejen nejlehčím 4-taktním motorem o výkonu 150 koní na světě, takže jej můžete nasadit i na menší lodě původně stavěné pro 2-taktní motory, ale užijete si s ním mnohem více radosti z jízdy, jelikož s lehčím motorem roste ovladatelnost lodě.
Navíc je tento motor snadné udržovat v optimální kondici. Na následujícím videu se od experta na lodní motory Mercury můžete dozvědět více o tomto unikátním motoru a podívat se mu pod pokličku:
Technická specifikace lodních motorů Mercury FourStroke 150 L, XL a CXL
Výkon | 150 hp / 110 kW |
---|---|
Maximální otáčky motoru | 5000-5800 ot/min |
Konfigurace válců | I-4 / 4 v řadě |
Obsah válců |
3.0 L |
Vrtání a zdvih | 102 x 92 mm |
Příprava palivové směsi | Počítačem řízené, sekvenční, vícebodové elektronické vstřikování paliva (EFI) |
Zapalování | SmartCraft ECM 07 Digital Inductive |
Palivová soustava | Electronic Fuel Injection (EFI) - elektronické vstřikování paliva |
Alternátor | 60 A / 756 W (řemenový) |
Chladící soustava | Chlazení vodou, s termostatem |
Startování | Elektrické (otočení klíčem) |
Převodový poměr | 1.92:1 |
Řazení rychlostí | F-N-R |
Řízení | Big Tiller - ovládání kormidelní pákou (volitelně) Mercury power steering - s posilovačem (volitelně) Hydraulic - hydraulické (volitelně) Remote - dálkové (standard) Electro-hydraulic power steering (volitelně) |
Vyklápění motoru | Power trim & tilt vč. SmartCraft programovatelného vyklápění |
Opačná rotace vrtule | model CXL - dostupný |
Doporučený motorový olej | Mercury 4-Stroke Outboard Oil |
Doporučené palivo | Bezolovnatý 90 RON min. |
Monitorovací systém motoru | SmartCraft Engine Guardian |
Kompatibilní se SmartCraft | Ano |
Délka nohy | L - 508 mm / dlouhá XL, CXL - 635 mm, extra dlouhá |
Suchá hmotnost | od 206 kg |