Proudové stabilizační křídlo StingRay STINGER


Proudové stabilizační křídlo StingRay STINGER pro lodní motory o výkonu již od 4 HP
  • Celková cena (s DPH)

    2 723,- Kč

  • Bez DPH: 2 250,- Kč

    € 88.24,-

  • Sleva: 25%

    3 618,- Kč

  • Dostupnost

    ihned k dispozici


Pro lodní motory od 4 HP ...

StingRay představuje novinku v podobě proudového stabilizačního křídla Stinger určeného pro motory od čtyř (4 HP) až do 300 koní výkonu.

Stinger hydrofoil má tvar delta křídla, jehož účinky po nasazení na anti-kavitační desku lodního motoru lze vytušit už jen pouhým pohledem na jeho tvar. Obdobně jako všechna anti-kavitační křídla StingRay (odkaz) pomáhá motorovým člunům odstranit různé neduhy při jízdě - dopomáhá rychlejšímu přechodu z výtlačného do skluzového režimu, usměrňuje proudění okolo vrtule a dodává tím lepší tah motoru, čehož výsledkem je mj. snížená spotřeba paliva a lepší akcelerace z místa. Tím však výhody křídla Stinger zdaleka nekončí!

Stinger je naprostou novinkou v nabídce StingRay pro rok 2015 a jako takový s sebou nese další zajímavou vlastnost s ohledem na jeho možnou aplikaci na lodních motorech - lze jej totiž použít prakticky na jakýkoli lodní motor od výkonu 4 HP (ano, od čtyř koní) až po ty největší spalovací monstra na hladině s výkonem 300 koní, přičemž je jedno, zda se jedná o závěsný nebo vestavěný motor typu sterndrive (Z-náhon).

Uchycení křídla na anti-kavitační desce motoru se v případě motorů silnějších než 40 HP (nebo u slabších motorů s anti-kavitační deskou odpovídající velikosti) obejde bez vrtání, jelikož StingRay nabízí tento systém instalace na většině svých produktů (odkaz). Zůstává také celoživotní záruka uplatnitelná u výrobce a záruka toho, že skutečně funguje. A jelikož pomáhá k dosažení nižší spotřby, vydělává si na sebe vlastně samo při každé uspořené kapce paliva.

Design stabilizačního hydrofoilu Stinger vychází z dobře známého a velice oblíbeného modelu StarFire (odkaz) s profilem delta křídla, které má taktéž široké spektrum nasazení na motorech od výkonu 40 HP a větších, ale je příliš velké pro užití na přenosných lodních motorech např. pro skládací nafukovací čluny a rybářské loďky. Stinger rozvíjí tvarovou filozofii hydrodynamicky nejúčinnéjšího stabilizačního křídla na trhu, aby pomohl váš motorový člun dovést k lepšímu a bezpečnějšímu jízdnímu režimu.

Tím, že byl Stinger navržen za přísného dohledu nad jeho hydrodynamickými vlastnostmi, dodává skutečný vztlak, čehož StingRay dosahuje nejen celkovým tvarem, ale také pečlivě zaostřenými náběhovými a modelovanými koncovými hranami křídla.

To dovoluje eliminovat neduhy spojené s těžkými motory, protože tlačí motor a skrz něj celou záď člunu nahoru - a tedy příď člunu pomáhá přitlačit k vodě. V součinností s větším tahem vrtule díky sníženým koncovým částem křídla se lodi dostane rychlejší akcelerace.

Detail

  • Proudové stabilizační křídlo StingRay STINGER pro lodní motory o výkonu již od 4 HP
Kontaktní údaje

Adresa

Zpráva

Zajímám se o

Rozhodně nejde o běžná "křidélka" motoru, kterých najdete na trhu spousty, ale o funkční prvek, který zásadně ovlivňuje chování člunu. Kromě lepší akcelerace z místa totiž Stinger stabilizuje člun při dvou negativních jevech, s nimiž se setkáváme jak u malých nafukovacích člunů, tak u silných sportovních lodích. Efektivnější využití výkonu motoru pak samozřejmě vede také k nižší spotřebě benzinu.

Ilustrační obrázek ukazuje posed motorového člunu na vodě BEZ křídla StingRay (vlevo) a S křídlem StingRay (vpravo)

Prvně Stinger odstraňuje tzv. "delfínování", což označuje negativní vlastnost člunu při jízdě, kdy dochází k opakovanému vnořování a zase vynořování přídě z vody, takže člun "skáče" po hladině jako "žabka" nebo delfín. V některých případech až extrémní opakované vnořování přídě do vody vede nejen ke zpomalení člunu, ale v některých případech také ke ztrátě kontroly nad lodí. Obzvláště nebezpečné to může být při větší rychlosti, ale i při nižších rychlostech to působí přinejmenším nekomfortně pro celou posádku, která si musí připadat jako při jízdě na koni nebo na houpačce.

Vnořování lodě a následné vynořování, pokud se opakuje v cyklech, je také známé jako delfínování. Nic příjemného pro posádku, nemluvě o nemožnosti úspory paliva.

Dalším negativním projevem hlavně rychlých motorových člunů s velice výkonnými lodními motory, jež Stinger pomáhá odstranit působením vztlaku a usměrněním proudění vody okolo vrtule, je tzv. "chin-walking". Jde o jev rozhoupávání člunu ze strany na stranu, přičemž většinou každé další zhoupnutí je výraznější než předchozí. Takové chování člunu je extrémně nebezpečné při vysokých rychlostech a pokud se s ním setká nezkušený vůdce plavidla, může dojít k naprosté ztrátě kontroly nad lodí a k vážné nehodě. Jakkoli může být mnoho důvodů pro chin-walking u konkrétí lodě v konkrétních podmínkách, narušený nebo nestálý proud vody okolo nohy a vrtule motoru je jednou z nich.

Kymácení motorového člunu do stran obvykle vede k stále většímu rozhoupání při každém zhoupnutí. V nezkušených rukou velice nebezpečná záležitost.

Proudový stabilizátor StingRay Stinger je dodáván v balení s montážní sadou pro připevnění k motoru bez vrtání kavitační desky.

Pošlete emailem