FAQ: Jaký je nejvhodnější nafukovací člun pro lodní motor o výkonu 8 koní?

Mezi často kladenými dotazy se objevuje také prosba o radu při výběru člunu pro nějaký konkrétní typ a výkon motoru.
V tomto článku se zaměříme na lodní motor o výkonu 8 koní s krátkou nohou. Sice se může na první pohled zdát, že není moc o čem uvažovat, přesto je z čeho vybírat a rozhodně nejde o zanedbatelné rozdíly mezi doporučenými čluny.
Než se dostaneme k samotnému doporučení, musíme uvést, že zde není zmíněn člun V-345 z třídy RIB. Je to dáno tím, že většina uživatelů nafukovacích člunů pro daný výkon motoru volí bezpodmínečně skládací čluny. Patříte-li mezi ty, kdo netrvá na podmínce skládacího člunu, pak můžeme člun s laminátovou palubou a hlubokým laminátovým kýlem "V" jen doporučit.
Dotaz
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit s pomocí výběru správného člunu:
- člun budu převážet v kufru kombíka
- člun s nafukovacím kýlem
- podlážky překližka - dám si poradit
- délka ???
- použití na projížďky s rodinou
- motor ZATÍM 8 HP
S pozdravem, K.
Odpověď
Vážený pane K.,
děkujeme Vám za dotazy a za zájem o nafukovací motorové čluny Adventure, konkrétně skládací čluny s nafukovacím kýlem, které jsou vhodné pro přepravu v kufru osobního auta.
Než se dostanu k samotným doporučením ohledně výběru nejvhodnějšího nafukovacího člunu pro Vás a Vaši rodinu, doporučím Vám osobní návštěvu naší prodejny v Divišově, kde si můžete čluny nejen prohlédnout, ale i reálně vyzkoušet, kolik daný model nabízí místa, potěžkat si čluny zabalené i nafouknuté atd. Pro vytvoření představy o tom, co Vás pak čeká na vodě, je osobní zkušenost nejlepším vodítkem.
Čluny Adventure M-330 si můžete také pronajmout a vyzkoušet na Orlíku: společnost Viva Yacht, půjčovna nafukovacích člunů Adventure M-330 na Orlíku. Adresa: Klučenice 154, u autokempu Podskalí (Klučenice), tel: +420 730 52 62 02, email: info@vivayacht.cz, web: vivayacht.cz.
Všechny níže nabízené čluny - kromě A-330 - jsou standardně dodávané ve dvou přepravních vacích (člun + příslušenství, podlážky a sedačky v samostatném vaku). Podlážky a lavičky ze speciální námořní překližky tvoří více než polovinu hmotnosti člunu, takže u všech nabízených typů je možné člun přenášet bez větší námahy, příp. jej převážet tak, že podlážky umístíte do střešního boxu a člun do auta nebo obráceně.
Pro sestavení doporučených člunů a jejich sestavení a nafouknutí nutně nepotřebujete pomocníka, i když je to samozřejmě jednodušší a rychlejší, když máte na pomoc druhý pár šikovných rukou, což platí hlavně tehdy, jde-li o Váš první člun a když se s postupem skládání člunu teprve seznamujete. Příprava člunu před plavbou však není nic těžkého či složitého, proto jsme si jistí, že po několika složeních člunu si již zvládnete poradit sám bez potíží.
Pro výběr nejvhodnějšího člunu pro účely rodinné rekreace jsou podstatné parametry - kromě Vámi uvedeného rozměru sbaleného člunu - hlavně výkonu motoru, tj. 8 koní (předpokládáme s krátkou nohou, S - 381 mm), jelikož už jde o takový výkon, se kterým si můžete dovolit zvolit člun s větším vnitřním prostorem, než jaký nabízí čluny v délce do 3 m.
Takto malé čluny - tj. do 3 m délky, i když mohou nést motor daného výkonu, spíše v tomto případě nedoporučíme, jelikož kromě absence vnitřního místa se s daným motorem projeví jejich nedostatečná délka - hlavně když budete chtít jezdit na moři nebo v jiných podmínkách než na zcela klidné vodě. Menší čluny nejsou tak stabilní, nemají takovou nosnost a nenabízí takový komfort při jízdě, jako čluny rozměrově větší.
Pro úplnost doplním, že všechny níže nabízené čluny Adventure jsou konstruované dle normy ISO 6185, kategorie C - tedy pro plavbu v příbřežních vodách do výšky vlny 2,00 m. Kromě modelu Arta A-330, která má vysokotlakou podlážku HEYTex AirDeck, mají všechny pevnou podlážku sestávající z do sebe zapadajících desek ze speciální námořní překližky (v provedení Classic mají neklouzavý povrch, v provedení Fishing Green jsou desky hladké).
Ve standardním provedení jsou čluny vyráběné z materiálu Vlamex 1050 g/m2 (světle šedý, zelený, modrý, červený) se zárukou 5 let na materiál, strojově horkým vzduchem svařované spoje a práci výrobce. Všechny jsou vybavené dvěma lavicemi (M-400 třemi), párem skládacích plovoucích vesel s úchyty, sadou na opravu, uvazovacím lanem d=8m, nožní pumpou a modely Master 2 pak ještě přídním vakem. Zrcadla u všech těchto modelů jsou tvarovaná do V, nafukovací kýl pokrývá 100% délky dna.
Kvalita zpracování se neliší, ale odlišují se mohutností konstrukčních prvků (síla zrcadla, podlážek, laviček) a jejich provedením - obecně čím větší člun, tím jsou kladeny větší nároky na provedení jednotlivých detailů a jejich odolnost.
Na základě našich zkušeností doporučujeme vybírat z následujících nafukovacích člunů Adventure:
1/ Nafukovací motorový člun Adventure Travel 2 T-320K
Z doporučených člunů je T-320K nejkompaktnější a nejlehčí, přičemž s motorem o výkonu 8 koní nabídne velmi dynamické jízdní vlastnosti při zatížení dvěma dospělými osobami vč. zavazadel. Člun zvládne i motor o výkonu 15 koní, ale právě 2-válce o výkonu 8-10 koní představují nejvhodnější motor pro takto lehký člun.
Modelová řada Travel 2 představuje čluny jednoduché, ale osvědčené a velmi odolné konstrukce - dvě oddělené komory v nafukovacích válcích a nafukovací kýl (tedy systém 2 + 1), podlážky (4 díly) jsou klasicky deskové s již namontovanými hliníkovými lištami pro jejich snadné a jisté spojení.
Jde o člun délky 3,20 m a šířky 1,45 m, průměr nafukovacích válců je 38 cm, nosnost jednoho boku při druhém boku volném je 450 kg, hmotnost sbaleného člunu ve vaku vč. standardního příslušenství je těsně přes 50 kg. Sbalený zabere místo o rozměru max. 105 x 65 x 40 cm, ale jak jsem uváděl výše, díky dvěma vakům na přepravu lze tento rozměr změnit na dva menší dle potřeby.
Šířku člunu ve vaku lze také regulovat - když z bočních kapes vyndáte nožní pumpu (cca 8 cm) a sadu s příslušenstvím, zmenšíte šířku pod 100 cm. Předpokladem co nejkompaktnějšího rozměru je ale vždy řádně zabalený člun: postup skládání a rozkládání předvádíme zákazníkům při prodeji. Díky promyšlené konstrukci člunů Adventure není problém člun zabalit pokaždé přesně tak, jak jej balí výrobce.
Nevýhodou člunu T-320K oproti dále nabízeným je jeho vnitřní šířka (65 cm měřeno na středu člunu mezi nafukovacími válci v nejužším místě), kterou ale kompenzuje největší vnitřní délkou na trhu nafukovacích člunů v této délce, jelikož nabízí 223 cm od zrcadla na zádi k vnitřní straně přídě. Dokáže pojmout čtyři osoby, ale pro pohodlné svěezení jej doporučujeme pro dvě dospělé osoby se zavazadly na celodenní výlet anebo se psem apod.
Budete-li chtít člun pravidelně používat ve více než dvou osobách na palubě, pak doporučujeme zvolit člun větší, hlavně s přihlédnutím k prostoru na přídi, který je u T-320K nejmenší ze zde nabízených člunů.
Plusové body přidává člunu T-320K také jeho cena: 28 900,- Kč. Skladem je obvykle k dostání ve světle šedé a zelené barvě.
Shrnutí vlastností člunu T-320K
- - výhody: hmotnost, přepravní rozměr, jízdní vlastnosti, cena
- - nevýhody: vnitřní prostor, počet komor
2/ Nafukovací motorový člun Adventure Master 1 M-330
odkaz, příp. Arta A-330 - odkaz
Čluny M-330 a A-330 jsou špičkou mezi "malými" skládacími čluny s ohledem na pozornost výrobce vůči detailům v kombinaci s vnitřním prostorem a jízdním vlastnostem. Oba modely sdílí design (vč. rozměrů) svých nafukovacích válců, provedení zrcadla a laviček, ale liší se hlavně typem podlahy - M-330 má deskovou podlážku (5 dílů), A-330 má vysokotlakou podlážku AirDeck od německého výrobce HEYTex, kterou není třeba ze člunu vyndávat pro jeho zabalení.
Vnější délka 3,30 m a šířka 1,60 m v kombinaci s průměrem nafukovacích válců 42 cm a tvaru přídě nabízí výrazně více prostoru pro cestující než T-320K, hlavně pokud jde o místo na přídi a šířku lavic. "Třistatřicítky" v tomto ohledu umožní pohodlnější sezení dvou dospělých osob na jedné lavici a na přídi je jejich nohám k dispozici dost místa i pro delší cesty. Vnitřní délka je také větší než u T-320K, konkrétně zde 235 cm - a opět jde o největší vnitřní délku na trhu mezi čluny o rozměru do 3,3 m. Nárust o 12 cm vnitřní délky oproti T-320K, který je přitom jen o 10 cm kratší, byl možný díky odlišnému tvaru koncovek nafukovacích válců. Vnitřní šířka je zde 74 cm.
Při prvním zběžném pohledu jsou tyto čluny robustnější a větší - netýká se to ale jen vnějších rozměrů nebo odolnějších detailů konstrukce, ale také jízdních vlastností. Díky většímu vztlaku (bezpečná nosnost 500 kg) dostanou do skluzu se stejně silným motorem více nákladu, skluz si udrží déle a disponují větší stabilitou díky většímu průměru nafukovacích válců (42 cm) a větší šířce.
Zvyšuje se i bezpečnost: M-330 má tři hlavní komory a nafukovací kýl (3 + 1), A-330 přidává nafukovací podlážku (3 + 1 + A). Oba zvládnou motory do výkonu 15 koní, ale i zde, stejně jako v případě T-320K platí, že s dvou válcem o výkonu 8 - 10 koní nabízí nejlepší poměr výkonu na vodě a náročnosti na přepravu na souši.
Čtyři osoby, na než jsou čluny M-330 a A-330 dělané, se mnohem pohodlněji usadí než v případě menšího modelu. To platí hlavně o již zmiňované přední lavici (na zadní obvykle kvůli bezpečí posádky sedí jen vůdce plavidla, aby měl dostatečný prostor pro ovládání motoru za všech okolností), a tudíž je doporučujeme pro rodiny s jedním nebo dvěma menšími dětmi.
Volbu typu podlážky rozhodne buď finanční aspekt, nebo čistě pragmatický předpoklad o běžném použití člunu. Vysokotlaká podlážka člunu Arta je sice vyráběná z odolného materiálu, stále je nafukovací a z PVC, tudíž pevné boty (s kamínky v podrážce), rybářské náčiní nebo větší pes ji mohou rychle poškrábat, popř. i poškodit (proto má dodatečně chráněné místo pro uchycení nádrže). Desková podlážka je v tomto smyslu universálnější a mnohem odolnější, ale také těžší - člun M-330 váží do 64 kg, ale A-330 se sotva dostane k 50 kg hmotnosti ve sbaleném stavu.
HEYTex AirDeck však svou vyšší cenu bohatě vynahrazuje v moment, kdy člun užíváte bosky, často jej balíte nebo se jen chcete vyhnout tomu, pokaždé při rozbalování člunu instalovat podlážku - šetří tedy Váš čas a snižuje námahu. A jelikož je člun A-330 lehčí, je snadnější s ním manipulovat na souši, při převozu máte o jeden přepravní vak méně a v neposlední řadě dovolí se stejným motorem o několik desítek kilogramů větší zátěž, kterou dostane do skluzu oproti M-330.
Přepravní rozměry se oproti nižší sérii Travel 2 výrazně nezvětší a šířka 110 cm a hloubka 50 cm dovolují je pohodlně uložit v kufru osobního auta. A-330 je pak nižší než M-330 o 10 cm, což je výška vaku s podlážkami. M-330 je stejně vysoký jako T-320K, tj. 65 cm, A-330 má tedy 55 cm.
Cenový rozdíl je dán typem podlážky. M-330 má běžnou cenu 29 990,- Kč, A-330 je téměř o 10 000,- Kč dražší, tj. ceníková cena je 39 112,- Kč.
Ještě poznámka k dostupnosti - čluny M-330 ve světle šedé a zelené barvě běžně míváme skladem, A-330 tak často skladem není, což dokládá i současný stav. Dovoz na objednávku však není problém, čluny vozíme průměrně každý druhý měsíc. A-330 se běžně nedělá v zelené barvě, ale při výrobě na objednávku - a to platí obecně pro všechny čluny Adventure - jej v provedení Fishing Green lze vyrobit, stejně jako v jiné barvě než světle šedé.
Zde bych chtěl zdůraznit další aspekt s ohledem na 8 HP výkon motoru. Čluny T-320K, M-330 a A-330 Vám s takovou motorizací poskytnou pocit, že silnějšího motoru není třeba - kromě stavu, kdy člun bude plně naložený, pak by bylo lepší 15 koní. Jde o ty nejprodávanější a nejčastěji volené sety s výkonem 8 koní a jde o čluny, které jsou určené především pro jízdu v nenáročných podmínkách, jelikož jsou v celistvém ohledu pořád "malé" a ve vlnách nepracují tak efektivně jako níže nabízené čluny M-360 a M-400.
Série Master 2 je totiž primárně konstruovaná pro motory o výkonu 15 - 20 koní, což ale neznamená, že 8 koní je pro ně příliš málo! Záleží především na podmínkách na vodě a samozřejmě na tom, co od Vašeho člunu očekáváte a požadujete.
Shrnutí vlastností člunu M-330
- - výhody: cena, stabilita, bezpečnost, vnitřní prostor, odolnost
- - nevýhody: hmotnost
Shrnutí vlastností člunu A-330
- - výhody: stabilita, bezpečnost, vnitřní prostor, hmotnost, skládání & rozkládání, úchyt palivové nádrže
- - nevýhody: cena, odolnost nafukovací podlahy
***
3/ Nafukovací motorový člun Adventure Master 2 M-360
odkaz
M-360 je nejmodernějším člunem z našeho výběru, nakolik se jeho koncepce odvíjela od prověřeného M-400, ale konstrukčně se inspiruje menším M-330: zakulacený tvar přídě, šířka, hmotnost - dalo by se říci, že jde o jakousi prodlouženou verzi M-330 připravenou na velkou vodu, s větším vnitřním prostorem, lepšími jízdními vlastnostmi, ale jen s nepatrným nárustem hmotnosti a s téměř nezměněným přepravním rozměrem (110 x 60 x 55 cm).
Jde tedy o člun s deskovými podlážkami (5 dílů), který svým tvarem připomíná nejvíce právě M-330, ale je nejen delší o 30 cm, ale také širší o 2 cm, přičemž hmotnost člunu vč. podlážek a příslušenství je do 67 kg. Průměr nafukovacích válců je 42 cm, maximální úřady dovolený motor může mít výkon 20 koní. Člun pojme pět (5) osob, čtyři dospělé nebo tři dospělé s dětmi relativně pohodlně.
Největším rozdílem od M-330 je tedy vnitřní délka, která zde narostla na 250 cm. Vnitřní šířka ale 80 cm nedosahuje. Nepoměrné zvětšení rozměrů u M-360 oproti menšímu modelu je dána důrazem na jízdní vlastnosti člunu, kterých původní model M-360"A" (mimochodem stále dostupný za stejnou cenu jako popisovaný M-360"B") nedosahoval, jelikož byl 170 cm široký a vážil okolo 75 kg.
Výrobce upravil šířku člunu a tvar kýlu právě za účelem dosažení jízdních vlastností, které odpovídají standardu, který drží čluny T-320K a M-400. Výsledkem je nafukovací motorový člun, který s motorem 5 koní zvládá skluz s +250 kg na palubě, ale zároveň umí "létat" ve vlnách s motory o výkonu 15 - 20 koní - přitom mít čtyři dospělé na palubě.
Ceníková cena 39 900,- Kč v sobě kromě výše zmíněné standardní výbavy se dvěma lavičkami obsahuje také přídní vak, který u M-330 v ceně není (pouze volitelně), a dále dvě madla ve tvaru vazáku navíc, která jsou na vnější straně nafukovacích válců v místech, kde začíná příď. Stejně jako M-330 a A-330 má na přídi madlo ve tvaru vazáku, nikoli hliníkový úchyt pro kotvení a uvazování člunu, který najdete na T-320K a na M-400 z důvodu odlišného tvaru špičky člunu.
Osobně bych se s Vaším motorem rozmýšlel právě mezi čluny M-330 a M-360(B). Pokud by bylo prioritou vnitřní prostor a prožitek, který od jízdy na člunu očekávám, pak bych neváhal zvolit M-360, jelikož jsou jeho přepravní rozměry a hmotnost téměř stejná jako u M-330. Máte-li menší auto, nižší rozpočet a vystačí Vám místo, které nabízí M-330, pak je pro Vás M-360 zbytečný.
Ještě jedna výhoda M-360 oproti M-330 nesmí zůstat nezmíněná - odkazuji se k tomu, že ve Vašem emailu u výkonu motoru uvádíte, že 8 koní je jen "zatím". Sám tedy asi uvažujete o budoucnu a případném přechodu na silnější motor - může se stát, že změníte lokalitu (zemi, moře), kde člun provozujete, stejně tak se můžete rozhodnout pro větší motor, který už utáhne nafukovací hračky nebo lehkého lyžaře atd. (tj. motor o výkonu 15 - 20 koní). V případě takových změn je M-330 téměř na limitu svých možností už v moment, kdy si jej pořídíte, nakolik osazení M-330 motorem o výkohu 15 koní není ideální kombinace (tvrzení se opírá o dlouholeté zkušenosti a testování s nejrůznějšími motory, jednoduše zbytečně těžký motor na krátkém člunu, který Vám nedovolí naplno projevit potenciál motoru).
Ale M-360 bude dobře sloužit jak s motorem o výkonu 8 koní (dokonce i s 5 HP motorem, stejně jako M-400, která se o to snadněji dostává do skluzu), ale také dovoluje pohodlnou jízdu se silnějším motorem, který si např. pro danou chvíli jen vypůjčíte, jak to dělají rybáři, kteří jezdí na severní moře a do Skandinávie. No a jelikož valná většina majitelů lodí postupem času přechází na větší a větší čluny, mít drobnou rezervu pro takový růst, je určitě racionální a praktické rozhodnutí nejen s ohledem na finanční náročnost výměny menší lodě za větší, ale také v tom, že si pak nemusíte zvykat na nový člun, ale jen na silnější motor, který už dovolí naplno projevit jak potenciál člunu, tak i samotného motoru.
Shrnutí vlastností člunu M-360
- - výhody: jízdní vlastnosti, hmotnost a přepravní rozměry (ve srovnání s M-330 a M-400), možnost "růstu", přídní vak
- - nevýhody: cena (ve srovnání s M-330)
4/ Nafukovací motorový člun Adventure Master 2 M-400
odkaz
Největší člun z tohoto doporučení je dnes již téměř ikonický skládací člun M-400 s překližkovou podlahou (5 dílů), která je oproti všem menším člunům vyztužená hliníkovými lištami i po stranách, takže je odolnější a trvanlivější při častém skládání a rozkládání. Nicméně hlavní důvod extra výztuže podlážky jsou jeho jízdní vlastnosti, které nechávají konkurenci daleko za sebou. Obecně jde o největší člun, který doporučujeme našim zákazníkům pro účely rodinné rekreace - stále totiž není třeba celého týmu, aby člun z auta vyložili a sestavili, jak je tomu u větších člunů typu M-440 aj.
Kromě přídní tašky, jež najdete také u M-360, je jeho základní výbava bohatší o úchyty vesel u podlahy člunu (úchyty na horní straně nafukovacích válců samozřejmě zůstávají), o třetí lavici, kterou oceníte pokud vás na člunu bude pravidelně jezdit více než tři osoby, a v neposlední řadě je výbava bohatší o systém uchycení pomocných lan na horní straně nafukovacích válců, na kterém je lano uchyceno v kratších intervalech a dovoluje tak posádce zvládnout náročnější podmínky na vodě.
Přepravní rozměr člunu M-400 je ovšem 120 x 60 x 50 cm, což si žádá opravdu velký kufr, který má - či za posledních 15 let mělo - jen několik aut na trhu, aby nebylo nutné sklápět zadní sedačky. Logistický problém mohou představovat také 174 cm dlouhé podélné výztuhy podlahy, které dovolují člunu M-400 pravidelně skákat z vlny na vlnu bez poškození podlážky nebo člunu samotného. Tyto podélné lišty jsou u ostatních člunů výrazně kratší, nakolik nepřesahují nejdelší rozměr daného člunu po sbalení.
Člověk se také musí připravit na to, že pro začátečníka může být zprvu složení M-400 náročnější, než si vypracuje vlastní postup. Ten je vesměs stejný jako u menších člunů, ale s rostoucí šířkou člunu (173 cm), podlahových desek a již zmíněných podélných lišt podlážky, se zvyšuje i hmotnost každého dílu, roste i náročnost jeho přesného usazení ve člunu před nafukováním a je dobré, pokud má člověk již nějaké zkušenosti nebo pomocníka k ruce. Nicméně máme zákazníky, kteří začínali na M-400 a žádné problémy nehlásili, i když si člun kupovali jen pro sebe, tj. skládání, rozkládání a celou logistiku zvládne jedna osoba.
Co se týče časové náročnosti na složení člunu M-400, pak nikterak výrazně nepřevyšuje čas potřebný ke složení M-330 či M-360. T-320K složíte o několik minut rychleji díky menšímu průměru tub (nemusíte jej tak dlouho nafukovat) a A-330 díky absenci deskové podlážky (nic nikam nevkládáte, jen nafukujete). M-400 sice zabere nejvíce času při jeho nafukování, za to se Vám však odvděčí na vodě.
Pokud je Váš vůz dostatečně prostorný pro převoz M-400, nenapadají mne již žádné další nevýhody tohoto člunu. Poskytuje nejvíce místa - vnitřní délka 290 cm, vnitřní šířka 82 cm - a pro budoucí možnost silnějšího motoru nabízí nejvíce volnosti volby toho, co a jak si na člun instalujete. Kromě silnějšího motoru tím myslím především dálkové řízení, které dává smysl ještě u M-360 s motorem o výkonu 20 koní, ale nikoli u menších člunů, a dále pak možnosti volitelné výbavy v podobě sluneční stříšky, opalovací plochy apod., na kterou u menších člunů prostě není smysluplné místo.
Jde také o člun, se kterým si lze troufnout i na delší plavby - někteří odvážlivci si na M-400 troufli na souvislé procestování Chorvatska od severu na jih a zpět a pravidelně takto jezdí již 10 let - pravda, s motory o výkonu 20 a 25 koní. Kromě jízdních vlastností, které dodají sebedůvěru hlavně vůdci plavidla, Vaši posádku potěší komfortnější jízda a možnost si vybrat, kde kdo bude sedět, jelikož se třemi lavicemi a danými proporcemi člunu (hlavně jde o délku) můžete najít více než jen jeden způsob, jak správně vyvážit člun.
S motorem o výkonu 8 koní půjde o mírně poddimenzovaný set, nicméně člun lze bez potíží provozovat i s motorem o výkonu 5 koní. Dvou válec 8 HP již disponuje výrazně větším kroutícím momentem než "pětka", takže v případě dobrého počasí a příznivých podmínek na vodě se nemusíte obávat, že by člun "nejel" - jen budete cítit, že může jet o hodně rychleji a agresivněji. Hmotnost 82 kg je nízká, vezmete-li v úvahu nosnost 750 kg a velkou vztlakovou sílu, kterou člun produkuje.
M-400 jsem uvedl spíše naokraj, nakolik máme několik zákazníků, kteří upřednostňují vnitřní prostor před jízdními vlastnostmi, což jsem se snažil ilustrovat příklady, kdy se na M-400 používají i slabší motory, než jaký máte k dispozici Vy. Ideální kombinace je samozřejmě se silnějším motorem, ale ještě jednou Vás chci ubezpečit, že 8 koní je pro rekreační projížďky na moři či velkých řekách za dobrého počasí dost - a to i pro bezpečný návrat!
Shrnutí vlastností člunu M-400
- - výhody: jízdní vlastnosti a stabilita, vnitřní prostor, největší možnost "růstu", přídní vak, třetí lavice
- - nevýhody: přepravní rozměr
Takto je to vše, co bych pro začátek uvedl v otázce rozhodování mezi jednotlivými skládacími čluny vhodnými pro použití s lodním motorem o výkonu 8 koní. Uvedené čluny jsou všechny aktuálně skladem na naší prodejně v Divišově, proto určitě doporučuji přijet a všechny si je prohlédnout. V případě pozdějšího nákupu silnějšího lodního motoru pro Váš nafukovací člun můžeme nabídnout stejně výhodné podmínky, jako byste kupoval celý set najednou.
Pokud máte jakékoli další dotazy nebo jsou zde nějaké nejasnosti, neváhejte se na nás kdykoli obrátit!
S pozdravem a přáním hezkého víkendu - Dmitry Schelkalin, +420 605 278 306, info@cmpboats.cz