Lodní motor Mercury F15 MH EFI s ručním ovládáním pínou a s krátkou nohouTento velmi výkonný lodní závěsný motor se skvěle hodí všude tam, kde si váš člun a náklad žádají pořádného siláka - ideální je např. pro nafukovací čluny v délkách nad 350 cm, ale také se skvěle hodí i pro RIB's čluny s laminátovým kýlem v délkách do 400 cm, jakými jsou u Adventure V-320, V-345 nebo V-380.

I přes svůj výkon, který jen těžko hledá sobě rovného mezi konkurenčními "závěšáky", jsou modely F15 EFI stále snadno přenosné a dokonce patří k nejlehčím ve své třídě 10 - 20 koní; vždyť váží i s náplněmi jen 46 kg!

 

Novinka roku 2020 má moderní design krytu, který ukazuje budoucí směrování designu lodních motorů Mercury. Na živo zaujmou jeho ostré linie, které krásně korespondují s celkově ladnými tvary a funkčními prvky.

Oproti předchozím (ještě karburátorovým) generacím působí jeho vzhled svěže a čistě, až minimalisticky a nesmírně kompaktně - vždyť oproti předchozí generaci "shodil" přes 6 kg! To je znát na objemu horního krytu, který je skutečně celkově menší.

Pro snadné přenášení se hodí velké madlo na přední straně těsně pod hlavou motoru a druhé v krytu zapuštěné madlo. Kromě dobře trefeného těžiště pomáhá i jeho zpracování k tomu, aby bylo přenášení a manipulace co nejpohodlnější.

Lodní motory Mercury F15 EFI se pyšní krytem motoru, který má zcela funkční design - jeho součástí je pasivní tlumič, jímž se zlepšuje zvuková izolace. Ale ne že by to tento dvouválcový čtyřtakt řízený ECU jednotkou s přímým vstřikováním paliva vůbec potřeboval. ECU řídící jednotka reaguje na pohyb škrtící klapky v sání pohotově a dle nejnovějších trendů v oblasti emisí, tj. umí rozlišit zatížení motoru a dle toho upravit množství paliva, které motor v danou chvíli potřebuje. Tím se dostáváte na skoro až neuvěřitelné hodnoty spotřeby benzinu. Mimo jiné je motor na volnoběhu neuvěřitelně tichý, chod je kultivovaný, nárůst výkonu lineární s čitelnou špičkou a skvělou reakcí na plyn.

Pína čili kormidelní páka s akcelerátorem lodního motoru Mercury F15 EFI je inovativní, ergonomicky propracovaná a zcela funkční

Kormidelní páka neboli lidově "pína" u modelů F15 EFI s ručním řízením je nesmírně propracované a komplexně pojaté inženýrské dílo, které získalo několik mezinárodních ocenění za design, ergonomii a inovace. První odlišností od předchozí generace F15/20 je přenos řadící páčky hned za rukojeť akcelerátoru, kde ji máte pohodlně dostupnou, ať už sedíte vpravo nebo vlevo od motoru. Je-li váš motor vybaven elektrickým startem nebo power trimem, i tyto ovladače jsou na páce, a tudíž hned a snadno dostupné.

Velkou inovací napříč všemi značkami na trhu lodních motorů jsou možnosti nastavení této páky. Nejen že je výškově nastavitelná (úhel vůči svislé ose motoru), ale rovněž je nastavitelná i v podélné ose člunu/motoru (vpravo - vlevo), takže si ji můžete posunout k sobě nebo od sebe, ať už sedíte vpravo nebo vlevo od motoru při jeho řízení. Pomyslnou třešničkou je pak možnost volby směru, kterým na rukojeti akcelerátoru přidáváte plyn - rukojeť lze nechat otáčet buď vpravo nebo vlevo, podle toho, jakou rukou motor ovládáte a jak jste zvyklí přidávat plyn.

Rukojeť akcelerátoru řídící páky lodního motoru Mercury F15 EFI

Samozřejmě že zde nechybí bezpečnostní prvky jako je nouzový vypínač s výtrhovou pojistkou (a skrytou náhradní pojistkou pod pákou) a tlačítko pro běžné vypnutí motoru na konci páky. Rukojeti akcelerátoru nechybí tolik nepostradatelné nastavení tuhosti chodu.

Zcela příkladné jsou pak materiály, které na páce najdeme, což se týká především těch míst a ovladačů, kterých se běžně dotýkáme - páka řazení s pogumovanou hlavicí, aby lépe seděla v ruce, nebo otočný regulátor (rovněž pogumovaný) tuhosti chodu akcelerátoru. Samotná rukojeť má na sobě drobné drážky a kanálky, aby neklouzala v dlani ani mokrá a hezky seděla, ať už je jízda jakkoli drsná.

U všech těchto prvků je vidět, že jsou navržené nejen jen jako oku lahodící, ale jako naprosto funkční, odzkoušené před uvedením na trh a zcela zaměřené na maximalizaci individuálního pohodlí každého uživatele.

Kormidelní páka neboli "pína" ručně ovládaného lodního motoru Mercury F15 EFI přináší mnoho vylepšení a jedinečných řešení

Kormidelní páku lze pro převážení "zalomit" a zajistit v horní poloze podél hlavy motoru, aby co nejméně překážela při přepravě. Zároveň celá konstrukce závěsu a ovládání již počítá s variantou pro dálkové řízení.

Bezpečnostní prvky jako je výtrhová pojistka, zabezpečení proti startování se zařazenou rychlostí nebo pojistka vyklopení motoru při zařazeném zpětném chodu jsou u lodních motorů Mercury F15 EFI samozřejmostí.

Mercury jsou více než jen 100% spolehlivé motory s dlouhou životností a bezporuchovým chodem. Zpracování odpovídá kvalitě nejvyšší třídy, doplněná je o bohatou standardní výbavu, jež zahrnuje 12 L přenosnou benzinovou nádrž Quicksilver s hadicí, balónkem a rychlokonektorem k motoru, dále 1L oleje Mercury pro 4-T motory pro zprovoznění, základní nářadí, náhradní startovací šňůru a náhradní "klíč" výtrhové pojistky.

Dokonalé dílenské zpracování všech detailů, které je u konkurentů na této úrovni obvyklé až u větších kubatur, doplňuje tří letá záruka na korozi. Vše zabaleno v elegantním designu Mercury v černé barvě Phantom Black.

Lodní spalovací motory Mercury | Závěsné čtyř-taktní motory Mariner

Motory Mercury F15 EFI v provedeních s ručním ovládáním i s dálkovým řízením a elektrickým startérem jsou rovněž k dostání ve verzi F10 EFI se sníženým výkonem na 10 koní, čímž vyhovují (nejen) české legislativě o max.výkonu motorů na některých vodních plochách.

 

O speciální edici Viking s "přiškrceným" výkonem z původních 15 HP se dozvíte více v odděleném produktu.  V tomto smyslu je F10 EFI nejsilnější lodní motor, který můžete na řekách a vodních plochách v ČR používat takřka bez omezení. Kromě odlišného nastavení maximálních otáček se nijak neliší od klasického modelu F15 EFI. Tato edice s označením F10 EFI původně určená pro norský a španělský trh je k dostání takřka za stejnou cenu jako F15 EFI. Více info o modelu F10 EFI na vyžádání.

 

Lodní motory Mercury F15 EFI jsou rovněž k dostání v provedení Pro Kicker (pomocný či záložní motor pro větší lodě s čtyřlistou vrtulí, výbava/provedení ELPT) a v edici Sea Pro (pracovní motory, výbava/provedení MH a MLH). Více info o těchto modelech na vyžádání.

Lodní motor Mercury F15 ELPT EFI Pro Kicker je navržený jako pomocný či záložní motor pro větší loděLodní motory Mercury F15 EFI v edici SeaPro jsou navržené jako pracovní motory do těžkých podmínek

Lodní spalovací motory Mercury | Závěsné čtyř-taktní motory Mariner

ZBOŽÍ Z ČESKÉ DISTRIBUCE. STANDARDNÍ ZÁRUKA 2 ROKY, PŘI DODRŽENÍ SERVISNÍHO PLÁNU SE ZÁRUKA PRODLUŽUJE AŽ NA 5 LET

Lodní motory Mercury F15 EFI se nabízí ve velkém počtu variant výbavy a provedeníProzkoumejte detaily lodních motorů Mercury F15 EFI:

  • Modely s el.startem disponují alternátorem pro napájení lodních 12 V spotřebičů (max. napětí 12 A / max. výkon 145 W)
  • Na boku motoru je šroubovací ventil pro připojení zahradní hadice pro propláchnutí motoru po jízdě ve slané nebo jinak špinavé vodě.
  • Výfuk skrze vrtuli minimalizuje hluk a zlepšuje proudění kolem vrtule, čímž se zvyšuje rychlost.
  • Manuální vyklápěcí mechanizmus motoru umožňuje zamknout nebo odemknout pojistku proti vyklopení za chodu dle potřeby.
  • Ochrana proti přetočení omezuje otáčky motoru, jakmile dosáhnete maximální rychlost, čímž chrání motor a prodlužuje jeho životnost.
  • Technologie elektronicky řízeného vstřikování paliva EFI zaručuje nezlomnou spolehlivost, kterou nelze v této třídě očekávat od karburátorových motorů s ohledem na paliva s příměsí bio-složek.
  • ECU řídící jednotka hlídá stav motoru i jeho chod mnoha senzory, čímž brání vážnému poškození motoru vlivem přehřátí, přetočení, nízkého tlaku oleje nebo chybou senzoru.
  • Pro náročnější uživatele doporučujeme nerezové vrtule podle výběru laboratoří Mercury
  • Standardní provedení závěsu počítá u motorů s ručním ovládáním s úpravou na dálkové řízení.
  • Antikorozní ochrana F15-ky je více než příkladná.

Detail

  • Lodní spalovací motor Mercury FourStroke F15
  • Lodní spalovací motor Mercury FourStroke F15
  • Lodní spalovací motor Mercury FourStroke F15
  • Lodní spalovací motor Mercury FourStroke F15
  • Lodní spalovací motor Mercury FourStroke F15
  • Lodní spalovací motor Mercury FourStroke F15
  • Lodní spalovací motor Mercury FourStroke F15
Kontaktní údaje

Adresa

Zpráva

Zajímám se o

Technická specifikace lodních motorů Mercury F15 MH / MLH / EH / ELH / E / EL / ELPT

Modely lodního motoru Mercury FourStroke F15 EFI
Výkon 15 hp (11.1 kw) / model F10: 10 hp (7.35 kW)
Suchá hmotnost od 45 kg
Maximální otáčky motoru / min (RPM)

5700-6200

Obsah 333 ccm
Uspořádání válců In-line / v řadě
Počet válců 2
Startování

MH / MLH - manuální

EH / ELH / E / EL / ELPT - elektrické s možností ručního startu

Výkon alternátoru 12 A / 145 W
Trimovací polohy

5 + poloha pro mělkou vodu

Rozvodová soustava

2-ventily na válec, SOHC

Řazení Vpřed (F) - Neutral (N) - Vzad (R)
Převodový poměr

2.15:1

Ovládání

MH / MLH / EH / ELH - ruční kormidelní pákou

E / EL / ELPT - dálkové řízení

Doporučená výška zrcadla

MH / EH / E - 381 mm (S)

ML / ELH / EL / ELPT - 508 mm (L)

Externí palivová nádrž 12 L
Typ palivové nádrže Standard
Typ paliva Benzin
Požadavky na palivo

Bezolovnatý 90 RON min.

Technologie 4-taktní, vstřikování paliva EFI, řízený ECU řídící jednotkou

 

Lodní motor Mercury F15 EFI s dálkovým ovládáním a elektrickým startem (nezapojený)

Lodní motor Mercury F15 MH EFI s ručním řízením, krátkou nohou a ručním startemLodní motory Mercury F15 EFI se standardně dodávají s 3-listou hliníkovou vrtulí se stoupáním 9", výtrhovou pojistkou, základní sadou nářadí a náhradním startovacím lankem.

Výbava jednotlivých modelů lodních motorů Mercury F15 EFI:

> MH ... ruční ovládání kormidelní pákou, ruční startování, ruční vyklápění, krátká noha

> MLH ... ruční ovládání kormidelní pákou, ruční startování, ruční vyklápění, dlouhá noha

> EH ... ruční ovládání kormidelní pákou, elektrický startér + manuální start, ruční vyklápění, krátká noha

> ELH ... ruční ovládání kormidelní pákou, elektrický startér + manuální start, ruční vyklápění, dlouhá noha

> E ... dálkové ovládání, elektrický startér + manuální start, ruční vyklápění, krátká noha

> EL ... dálkové ovládání, elektrický startér + manuální start, ruční vyklápění, dlouhá noha

> ELPT ... dálkové ovládání, elektrický startér + manuální start, elektrický power trim, dlouhá noha

 

Modely s dálkovým ovládáním jsou v ceně vybavené setem "Analog 2", který zahrnuje páku řazení Mercury se spínací skříňkou a výtrhovou pojistkou, datovým spojovacím kabelem od páky řazení k motoru a analogovým otáčkoměrem Mercury Flagship v černé barvě.

Lodní motory Mercury | Závěsné spalovací motory Mariner

Pro dodržení záručních podmínek Mercury musí být motor před předáním nastartován a zkontrolován autorizovaným prodejcem-servisem.

Uživatel po dobu trvání záruky musí užívat výhradně motorový olej Quicksilver dle normy vyžadované záručními podmínkami Mercury - náhradní motorový olej není v ceně motoru.

Z výše uvedených důvodů doporučujeme osobní odběr motoru: pokud budete trvat na jeho odeslání přepravní službou, musí být motorový olej před odesláním vypuštěn. V případě, že budete trvat na zaslání motoru bez provedení před-prodejní prohlídky (Predelivery Inspection), motor nebude kryt řádnou zárukou Mercury.

Další příslušenství jako je přepravní vak, oleje, náhradní vrtule, startovací baterie apod. je k dostání na prodejně.

Pošlete emailem