Nafukovací člun Adventure V-500

Nafukovací člun Adventure V-500

Adventure představil zcela nový model nafukovacího motorového člunu V-500 pro modelový rok 2017. Premiéru si nový pěti metrový RIB odbyl na PARIS BOAT SHOW. Seznamte se s již třetí generací populárního člunu.

Po téměř dvou letech Adventure konečně odhaluje zcela novou podobu RIBu V-500, který procházel v předešlých letech několika nevýraznými facelifty. Tentokrát je zde zcela nový člun, který se starším modelem sdílí už jen jméno.

Novinkou v nabídce značky Adventure je nesmírně důležitý nafukovací motorový člun RIB V-500

Na člunu se změnilo prakticky vše a změn doznaly i dostupné verze výbavy. Hlavní změnou, kterou si všimne každý, kdo měl možnost jet na předchozí generaci V-500, je šířka člunu a hloubka paluby. Nyní nejen že paluba působí prostorněji, ale navíc mnohem bezpečněji také díky zvětšenému průměru nafukovacích válců 51 cm. Nejvýraznějších změn na palubě si všimnete na přídi, v okolí kotevní schránky, která je takřka identická jako u V-550 a V-610, kterými se nová "pětistovka" hodně inspirovala. Kromě změny designu se změnila i funkčnost, jelikož Adventure přepracoval místo pro uložení přídní opalovací plochy Sundeck. Ta je nyní větší, prostornější ve všech směrech a instaluje se snadněji než u předchůdce.

Změny v šířce ale nezůstaly bez odezvy v hmotnosti. Ta narostla o cca 20 kg na konečných 240 kg (bez konzoly a sedačky). Samozřejmě jde o základní údaj pro verze Standard a Evolution. Verze Heavy-Duty a hlavně pak Professional jsou náležitě těžší, vzhledem k množství výbavy, užitým materiálům a patřčným ochranným prvkům zesilující nafukovací válce a laminátový trup. Vtěší šířka člunu již také umožňuje schovat instalaci kabeláže do trupu a nenechat ji jen na palubě, jako tomu bylo doposud.

Premiéra nafukovacího člunu RIB Adventure V-500 proběhla v půli procince na mezinárodní výstavě lodí PARIS BOAT SHOW 2016. Ilustrační foto.

To, že byl člun zkrácen na délku rovných 5 m a že tak přišel o 10 cm nafukovacích válců za zrcadlem, si nevšimnete jinak než pohledem do tabulky technických údajů této novinky. Co však lze odhalit již pouhým okem je zcela přepracovaný laminátový trup, přičemž největší změny se odehrály na zádi.

Po vzoru člunů RIB Adventure V-650, V-610 a V-550 má nyní i V-500 tzv. hybridní tvar kýlu. Zatímco přední a střední část je stále věrná klasické a osvědčené koncepci hlubokého "V", záď přechází do jemnějších linií a na zrcadle končí zcela plynulým obloukem. Jedná se o výsledek vývoje člunů Adventure třídy RIBs za pomoci počítačového modelování dynamiky kapalin (CFD), kdy se sleduje hydrodynamický odpor jednotlivých detailů a prvků na kýlu člunu. Postupně se dochází k "nejčistšímu" řešení, tj. k nejnižšímu koeficientu odporu při zachování žádaných jízdních vlastností.

Zcela nová architektura laminátového kýlu RIBs Adventure V-500 je velkým lákadlem pro fajnšmekry.

Výsledkem je plynulejší chování při prudkých změnách směru, intuitivnější stopa obrátky na vlnami rozbité hladině a klidnější, komfortnější svezení v běžných podmínkách na moři. Díky větší šířce laminátového trupu a jiné architektuře kýlu V-500 přibyla i stabilita ve vysokých rychlostech. Rychlost a náročnost přechodu do skluzu se oproti předchozí generaci nezměnily (díky bohu za to!), takže se můžeme těšit na první svezení, které by mělo splnit časté požadavky našich zákazníků.

Kromě velkých strukturálních změn přichází Adventure rovněž s novými balíčky výbavy pro V-500, které korespondují s tím, jaké konzoly a sedačky najdeme v nabídce u větších RIBs Adventure. Novou opalovací plochou Sundeck změny totiž jen začínají.

Nový tvar konzoly řízení Adventure SL-1 přidává odklápění hlavní části a umožňuje zabudování nádrže o objemu 51 L. Díky své celkové výšce 130 cm a prodlouženému plexi nyní rovněž lépe ukryje vůdce plavidla od nepřízně počasí. Širší paluba nabízí nově možnost volby širšího typu konzoly, což starší model V-500 neumožňoval. SL-2 a nová, zvýšená verze konzoly řízení SL-2H o šířce 72 cm jsou nyní rozumnou volbou v případě, že chcete užívat nádrž o objemu až 60 L a umístit na palubní desku více ukazatelů nebo dalších přístrojů. Jejich šířka a výška 133, resp. 142 cm u vyšší verze o to lépe ochrání od větru a vody.

Jako houby po dešti se rozrostla i nabídka sedaček. Kromě klasické sklopné SLS-2 jsou nyní k mání také širší sedačky, jež zabírají celou šířku paluby a nabízí více úložného místa. To jsou modely SLS-500 a SLS-500SL, z nichž druhá jmenovaná zahrnuje integrovaný nerezový rám vč. pozičních světel a vrcholového bílého světla. Integrovaný rám zde plní trojí funkci - zaprvé estetickou, zadruhé jakožto nosič povinného osvětlení, a zatřetí ekonomickou, jelikož volbou této komponenty a vynecháním klasického nerezového rámu na zrcadle ušetříte nezanedbatelných několik tisíc korun.

Nafukovací motorový člun Adventure V-500 HEAVY-DUTY ve výbavě SUPER-LUX.

Nabídka je tak nyní širší a možnosti individualizace opět větší, což vyústilo v nový balíček výbavy SUPER-LUX, který čítá konzolu SL-1 a sedačku SLS-500SL s nerezovým rámem na povinné osvětlení.

Příjemnou tečkou na závěr jsou také širší možnosti barevného provedení polstrování sedaček, kombinace barev neklouzavých polepů s barvami nafukovacích válců a v neposlední řadě i nabídka šitých perseniků od Adventure. Mimo to se již nabízí tovární řešení elektricky ovládané kotvy na přídi a svou premiéru si odbyly i ochranné obvodové pásy nového tvaru z kvalitnějších materiálů PVC, které nahrazují nepříliš povedený typ užívaný na předchozí generaci.

Více detailů o novém nafukovacím motorovém člunu RIB Adventure V-500 najdete zde - odkaz.