
-
Celková cena (s DPH)
66 300,- Kč
-
Bez DPH: 54 793,- Kč
€ 2 197.87,-
-
Dostupnost
Dostupnost na dotaz
Více výkonu pro malé čluny ...
Nejlehčí dvou-válcový motor ve své třídě
Tento lehký a velmi výkonný motor se skvěle hodí všude tam, kde již nestačí výkon 5-ti či 6-ti koňového motoru. Dva válce a objem 208 ccm dodávají řádově mnohem více síly a výkonu pro dynamickou jízdu nebo převoz větších nákladů. Jsou-li motory F4, F5 a F6 nejpopulárnějšími lodními motory a tvoří vstupní modely pro malé nafukovací čluny, pak se čtyř-taktním Mercury F8 si můžete dopřát mnohem více zábavy a výkonu.
Je-li vaším cílem brouzdat podél pobřeží a mít rezervu ve výkonu v případě špatného počasí, pak je Mercury F8 právě to, co hledáte. Tyto motory se skvěle hodí pro nafukovací čluny s délkou nad 300 cm se kterými již do skluzu dostanete mnohem více osob i nákladu, než se slabšími motory.
Jejich přepravní hmotnost je nejnižší ve své třídě (od 38 kg; 4-taktní závěsné spalovací motory), takže je snadno přenesete a instalujete na svou loď. K tomu dopomáhá velké madlo na přední straně motoru a druhý úchyt zahloubený na zadní straně.
Mercury jsou více než jen 100% spolehlivé motory s dlouhou životností a bezporuchovým chodem. Zpracování odpovídá kvalitě nejvyšší třídy. Standardní výbava zahrnuje 12 L benzinovou přenosnou nádrž Quicksilver s hadicí, balónkem a rychlokonektorem k motoru, malou sadu nářadí, náhradní startovací šňůru a výtrhovou pojistku.
AUTOMATICKÉ ŘAZENÍ MERCURY
Motory F8 a F9.9 s ručním řízením současné generace disponují jediněčným řešením řazení na trhu lodních motorů. Jedná se o "bezpáčkové" řazení přímo na akcelerátoru - stačí otočit rukojetí plynu a máte zařazeno! Volbu zařazené rychlosti provádíte otočením rukojeti, čímž rovnou zařadíte rychlost dopředu nebo dozadu. Výchozí pozicí pro volbu převodu vpřed či vzad je neutrální poloha akcelerátoru, takže je tím motor chráněn proti nechtěnému přeřazení ve vyšších otáčkách.
Dokonalé dílenské zpracování všech detailů, které je u konkurentů na této úrovni obvyklé až u větších kubatur, doplňuje tří letá záruka na korozi. Vše zabaleno v elegantním černém designu Mercury Phantom Black.
K dostání také ve verzích s elektrickým startérem (modely EH a ELH) a s dálůkovým ovládáním (model ELRC).
ZBOŽÍ Z ČESKÉ DISTRIBUCE. STANDARDNÍ ZÁRUKA 2 ROKY, PŘI DODRŽENÍ SERVISNÍHO PLÁNU SE ZÁRUKA PRODLUŽUJE AŽ NA 5 LET
Závěsné čtyř-takty Mercury F8 jsou o to více přitažlivé po řádném prozkoumání!
Moderní kryt má na své horní části ergonomicky tvarovaný záhyb pro vyklápění motoru, když je zavěšený na zrcadle lodi a potřebujete jej rychle vyklopit při příjezdu k pobřeží. Pro celkové přenášení se hodí velké madlo na přední straně těsně pod hlavou motoru. Kromě dobře trefeného těžiště pomáhá i jeho zpracování k tomu, aby bylo přenášení a manipulace co nejpohodlnější.
Jedinečným a patentovaným řešením je "automat" Mercury - mluvíme o řazení, které je spojené s rukojetí akcelerátoru. Výchozí, neutrální poloha umožňuje madlem otočit na jednu nebo druhou stranu, čímž zařadíte buď rychlost vpřed (F) nebo vzad (R). Absence oddělené páčky řazení přispívá k bezproblematickému převážení a skladování, protože už není co ulomit při nešetrném zacházení.
Závěs motorů Mercury F8 a F9.9 nabízí mnoho prvků, které nenajdete na žádném jiném motoru na trhu. Krátce o nich pojednává toto video:
Kormidelní páku lze pro převážení "zalomit" do polohy podél motoru, aby co nejméně překážela při přepravě. Zároveň celá konstrukce závěsu a ovládání již počítá s variantou pro dálkové řízení - jedná se o model ELRC, který má ve standardu nejen elektrický startér, ale i dálkové ovládání s Mercury pákou řazení a analogovým otáčkoměrem (viz oddíl Výbava).
Bezpečnostní prvky jako je výtrhová pojistka, zabezpečení proti startování se zařazenou rychlostí nebo pojistka vyklopení motoru při zařazeném zpětném chodu jsou u lodních motorů Mercury F8 samozřejmostí.
Velkou výhodou lodních motorů Mercury F8 oproti konkurenci je síla převodovky a dvojité mřížky pro nábor vody pro chladící soustavu. S tím je spojen i důraz na správné chlazení - palivové čerpadlo je chlazené právě touto vodou, aby ani při nejvyšším zatížení motoru, kdy táhne těžké náklady, ani při tom nejpomalejším trollingu, tj. výtlačném režimu plavby, nedocházelo k narušení dodávek paliva nebo k přehřívání motoru způsobené dlouhodobým zatížením.
Technická specifikace lodních motorů Mercury F8 MH, F8 MLH a F8 ELH
Modely lodního motoru Mercury | FourStroke 8 MH / MLH / ELH |
Výkon | 8 hp (5.9 kw) |
Suchá hmotnost |
od 38 kg |
Maximální otáčky motoru / min (RPM) |
5000-6000 |
Obsah | 208 ccm |
Uspořádání válců | In-line / v řadě |
Počet válců | 2 |
Startování |
MH, MLH - manuální EH / ELH - Elektrické + manuální ELRC - Elektrické + manuální |
Alternátor | EH / ELH / ELRC - 76 W |
Trimovací polohy |
5 + poloha pro mělkou vodu |
Rozvodová soustava |
2-ventily na válec, SOHC |
Řazení | Vpřed (F) - Neutral (N) - Vzad (R) |
Převodový poměr |
2.08:1 |
Ovládání |
Kormidelní pákou s otočnou rukojetí, integrované řazení |
Doporučená výška zrcadla |
MH / EH - 381 mm (S) MLH / ELH / ELRC - 508 mm (L) |
Externí palivová nádrž | 12 L |
Typ palivové nádrže | Standard |
Typ paliva | Benzin |
Požadavky na palivo |
Bezolovnatý 90 RON min. |
Technologie | 4-taktní, karburator |
Alternátor |
Pouze na modelech EH, ELH a ELRC |
Lodní závěsné motory Mercury F8 se standardně dodávají s 3-listou hliníkovou vrtulí, výtrhovou pojistkou, základní sadou nářadí a náhradním startovacím lankem.
Všechny modely s ručním ovládáním (MH, MLH, EH, ELH) jsou vybavené kormidelní pákou s otočnou rukojetí plynu a řazení (automat Mercury).
Modely MH a EH mají krátkou nohu, modely MLH, ELH a ELRC dlouhou.
Všechny modely mají manuální vyklápění.
Modely EH, ELH a ELRC jsou vybavené elektrickým startérem, ale neztrácí možnost ručního startování lankem.
Model ELRC je standardně vybaven sadou dálkového ovládání "Analog 1", tj. pákou řazení Mercury s integrovanou spínací skříňkou a výtrhovou pojistkou, datovým spojovacím kabelem a analogovým otáčkoměrem Mercury Flagship 0-6000 RPM v černé barvě.
Pro dodržení záručních podmínek Mercury musí být motor před předáním nastartován a zkontrolován autorizovaným prodejcem-servisem.
Z výše uvedených důvodů doporučujeme osobní odběr motoru: pokud budete trvat na jeho odeslání přepravní službou, musí být motorový olej před odesláním vypuštěn. V případě, že budete trvat na zaslání motoru bez provedení před-prodejní prohlídky (Predelivery Inspection), motor nebude kryt řádnou zárukou Mercury.
Další příslušenství jako je přepravní vak, oleje, náhradní vrtule, startovací baterie apod. je k dostání na prodejně.